תביעות כנגד חברות ביטוח אשר מסרבות לשלם תגמולי ביטוח למבוטחים. פוליסות ביטוח סיעוד, אבדן כושר עבודה, תאונות אישיות, ביטוח חיים. 

פוליסת ביטוח, היא חוזה בין מבטח לבין מבוטח המחייב את המבטח, תמורת דמי ביטוח, לשלם, בקרות מקרה הביטוח, תגמולי ביטוח למוטב.

לא פעם, מסרבות חברות הביטוח לשלם תגמולי ביטוח למבוטחיהן, בניגוד להוראות הפוליסה והדין. 

אל מול חברת הביטוח אשר אינה חסרה במשאבים כלכליים ואחרים – המבוטח הוא הצד החלש, אשר ביום פקודה וכאשר ארע לו נזק, נזקק לשירותיה של חברת הביטוח.  

ככלל, חוק חוזה הביטוח מורה כי משנמסרו לחברת הביטוח הודעה על קרות מקרה הביטוח ותביעה בכתב לתשלום תגמולי הביטוח, עליה לברר מיד את חבותה. על חברת הביטוח לשלם את תגמולי הביטוח בתוך 30 ימים מהמועד שנמסרו לה כל הפרטים והמידע הדרוש לבירור חבותה, בפועל הוראה כללית זו מאפשרת לחברת הביטוח לעכב מתן תשובתה למבוטחיה במשך חודשים רבים. 

על פי החוק עם דחיית התביעה, חייבת חברת הביטוח לשלוח למבוטח "מכתב דחיה" המנמק את נסיבות הדחיה. בעת דחיית התביעה חייבת חברת הביטוח לפרט את כל הנימוקים לדחיית התביעה. כאשר חברת הביטוח אינה עושה כן, יכול בית המשפט לשלול ממנה את הזכות להעלות במועד מאוחר יותר (במהלך ההליך המשפטי) נימוקים נוספים לדחיית התביעה.

החוק קובע כללים החלים על חברת הביטוח בעת שהיא מבקשת לבטל פוליסת ביטוח. בעת ביטול פוליסת ביטוח, בגין אי תשלום פרמיות ביטוח, על חברת הביטוח לשלוח למבוטח לפחות 2 הודעות בכתב:

הודעה ראשונה על דבר החוב, המאפשרת למבוטח לשלם את החוב בתוך 15 ימים.

אם החוב לא שולם בתוך 15 ימים, על חברת הביטוח לשלוח הודעה נוספת המאפשרת למבוטח לשלם את החוב בתוך 21 ימים נוספים, שלאחריהם תבטל הפוליסה. 

אם חברת הביטוח מבטלת את הפוליסה בניגוד להוראות הדין, בית המשפט יכול לקבוע כי הפוליסה תקפה ולחייב את חברת הביטוח בתשלום תגמולי ביטוח למבוטחיה. 

האמור לעיל איננו בגדר ייעוץ משפטי ו/או עצה משפטית ואיננו מחליף או בא במקום היוועצות עם עורך-דין המתמחה בתחום.