במקרים רבים בהם נגרם נזק גוף (נזק פיזי או נפשי), כתוצאה מאירועים שונים המתרחשים בחיי היום יום, יש את מי לתבוע וניתן לקבל פיצוי. 

בחיי היום יום שלל סיכונים, אשר יכולים לגרום לנזק גוף פיזי או נפשי. מידי יום מתרחשות תאונות רבות, בינהן תאונות נפילה, טביעה, התחשמלות, תקיפה, נזק שגרם כלב, הטרדה מינית, נזק משימוש במוצרים פגומים ועוד.

לעיתים רבות אירועים אלו מקימים עילת תביעה כנגד מי שבגין מעשיו ו/או מחדליו או מחמת התרשלותו נגרם הנזק. 

מטרתם המרכזית של דיני הנזיקין היא, בראש ובראשונה, להטיב עם הניזוק ולהעמיד אותו, עד כמה שניתן, באותו מצב בו היה נתון בעת מעשה הנזיקין, ללא מעשה הנזיקין.

יש להיוועץ עם עורך דין המתמחה בתחום נזקי גוף, כדי לבדוק התכנות להגשת תביעה. להלן יובאו מספר דוגמאות לנזקי גוף המקימים עילת תביעה. 

נזק שגרם כלב

נזק גוף שנגרם על ידי כלב מקים לנפגע עילה לתביעת פיצויים ללא צורך בהוכחת רשלנות מצד בעליו של הכלב. נשיכה, תקיפה ואף נפילה שנגרמה בגלל כלב – מזכים את הנפגע בפיצוי בגין נזקיו.

מי מאתנו לא מוצא עצמו לעתים תכופות בקרבת כלבים? כלב של השכן, כלב של עובר אורח ואפילו סתם כלב המשוטט בשכונת המגורים.  

החוק בישראל רואה בבעליו של כלב אחראי באופן מוחלט למעשיו ומקל על הניזוק להוכיח את תביעתו. התובע אינו צריך להוכיח כי בעל הכלב התרשל כדי לזכות בפיצוי, די להראות שהנתבע הוא הבעלים של הכלב הפוגע ושנגרם נזק גוף על ידי כלב.

הבעלים של הכלב חייב לפצות את הניזוק ותהיה לו הגנה רק בנסיבות מסוימות וזאת אם הייתה התגרות כלפי הכלב אשר הובילה לתקיפה, אם הניזוק תקף את הבעלים של הכלב או את קרוביו ובמצב בו המותקף הינו מסיג גבול במקרקעין ונכנס למקרקעין של בעלי הכלב.

היקף האחריות של בעלי הכלב כולל כל סוג התנהגות שמקורו בכלב ואין צורך בהכרח בקיומו של מגע פיזי בין הניזוק לכלב, נשיכה של הכלב או פעולה תוקפנית שלו כלפי הניזוק. כך גם נפילה שנגרמה בגלל כלב יכולה לזכות את הנפגע בפיצוי, כמו גם אדם שנבהל מכלב, נפל ונפצע. אין זה משנה אם לכלב הייתה רצועה או שרשרת או לא הייתה. 

לא הצלחתי לאתר את בעליו של הכלב התוקף –  מה לעשות?

במקרה בו לא אותר הבעלים של הכלב התוקף, יש לבדוק התכנות הגשת תביעה כנגד בעל המקרקעין ו/או הרשות המקומית בה ארעה התקיפה, אשר תפקידם למנוע המצאות כלבים משוטטים, אשר מהווים סכנה לציבור. 

ננשכתי על ידי כלב – מה עליי לעשות?

  • איתור הבעלים של הכלב- יש לאתר את בעלי הכלב ולרשום את פרטיו, פרטי עדים והיכן ארעה התקיפה ובאילו נסיבות. 
  • תיעוד – צילום הכלב והנזקים שנגרמו. 
  • טיפול רפואי – יש לגשת בהקדם לקבלת טיפול רפואי ולהקפיד שירשם שהנזק נגרם כתוצאה מנשיכה או תקיפת כלב.
  • הגשת תלונה במשטרה – ניתן להגיש תלונה במשטרה כנגד בעל הכלב. 
  • פנייה לעורך דין מומחה בתחום נזקי הגוף –  התייעצות וליווי על ידי עורך דין מומחה בתחום נזקי הגוף משפרת באופן משמעותי את סיכוייך להשגת פיצוי מקסימלי.

אנו ממליצים לפנות בהקדם להתייעצות עם עורך דין מומחה בתחום נזקי הגוף, על מנת לשפר את הסיכויים לבסס את התביעה ולקבל פיצוי מקסימלי בגין נזקיך. 

האמור לעיל איננו בגדר ייעוץ משפטי ו/או עצה משפטית ואיננו מחליף או בא במקום היוועצות עם עורך-דין המתמחה בתחום.